A fost controversat încă de la momentul deschiderii, dar acum când a trecut cu puțin peste un an , creatorul Fortnite Epic Games a arătat cât de bine s-a descurcat cu magazinul lor online. Conform detaliilor lansate astăzi , Epic Games Store are 108 milioane de clienți în întreaga lume, care au cheltuit echivalentul a 522 milioane de lire sterline. Deși această cifră pare să includă achiziții Fortnite, doar 193 milioane de lire sterline au fost cheltuite pentru jocuri publicate non-Epic. În această privință, asta sugerează că Epic Games Store are mai mulți clienți decât Steam, care a anunțat recent că are 90 de milioane de utilizatori


Vestea bună, din punctul de vedere al Epic, este politica lor de cumpărare de exclusivități, astfel încât acestea nu apar pe Steam, cel puțin în primele luni, iar jocurile de vânzare de top sunt toate exclusiviste. Ca atare, best-seller-urile includ World War Z, Satisfactory, Dauntless, Metro Exodus, Untitled Goose Game, The Outer Worlds, Borderlands 3, The Division 2, Dauntess.

Epic Games continuă să ofere jocuri gratuite în fiecare săptămână și au deja suficient de multe jocuri planificate pentru întregul anul 2020, după ce anul trecut au avut 73 de titluri diferite. Jocul actual este Sundered: Eldritch Edition , care va fi disponibil până la 16 ianuarie, moment în care va fi rândul jocului Horace.

Controversata strategie a magazinului Epic Games Store de a asigura tranzacții exclusive pentru jocuri pe calculator se va încheia rapid – însă numai dacă Steam se va angaja cu o cotă de venituri de 88 la sută pentru dezvoltatori, a declarat Tim Sweeney, CEO-ul Epic Games.

Pentru a atrage clienții către Epic Games Store, compania a făcut oferte de exclusivitate pentru titluri precum Metro Exodus și Borderlands 3, dar în detrimentul jucătorilor care ar prefera să le joace pe Steam.

Cu toate acestea, Sweeney a spus că practicile de exclusivitate se vor opri dacă Steam își va schimba modelul de afaceri. „Dacă Steam s-ar angaja cu o cotă de venit permanent de 88 la sută pentru toți dezvoltatorii și editorii, Epic ar organiza rapid o retragere din exclusivități” , a spus el într-un tweet.

Spre deosebire de Steam, care oferă în mare parte un venit de 70/30 împărțit dezvoltatorilor, Epic Games Store a oferit 88/12, oferindu-le producătorilor de jocuri PC mai mult stimulent să se extindă pe platformă. 

Până acum, cei de la Steam nu au comentat propunerea lui Sweeney. Dar este îndoielnic că cei de la Steam își vor schimba modelul de business. 

 Între timp, așteptați-vă că Epic Games Store va continua să încheie oferte de exclusivitate. Luna trecută, Ubisoft a anunțat că va scoate titlul de strategie Anno 1800 de la Steam și, în schimb, îl va oferi doar pe magazinul Epic Games.




0 comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.